خوراکی هایی که جهت بهبود شکستگی ها باید مصرف کرد

0
838
435107.jpeg alt_text
435107.jpeg caption

پس از شکستگی، استخوان نیاز به بازسازی دارد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل و سرشار از مواد مغذی کلیدی می تواند به سرعت بخشیدن به آن کمک کند. نیازی به مصرف مکمل ها نیست مگر اینکه پزشک توصیه کند. خیلی بهتر است که غذای مورد نیاز خود را از سر سفره دریافت کنید، نه از یک قرص.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

پروتئین

حدود نیمی از ساختار استخوان شما از این ساخته شده است. هنگامی که دچار شکستگی هستید، بدن شما به آن نیاز دارد تا استخوان جدید برای ترمیم ایجاد کند. همچنین به بدن شما کمک می کند تا کلسیم، یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای استخوان های سالم را مصرف کرده و از آن استفاده کند. منابع خوب: گوشت، ماهی، شیر، پنیر، ماست، آجیل، دانه، لوبیا، محصولات سویا و غلات غنی شده.

کلسیم

این ماده معدنی همچنین به شما در ساخت استخوان های محکم کمک می کند، بنابراین مواد غذایی و نوشیدنی های سرشار از آن می توانند به شکستگی استخوان شما کمک کنند. بزرگسالان باید روزانه بین 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم دریافت کنند. پزشک به شما خواهد گفت که آیا به مکمل کلسیم نیاز دارید و در صورت انجام این کار چه مقدار باید مصرف کنید. منابع خوب: شیر ، ماست ، پنیر، کلم بروکلی، شلغم، کلم، سویا، لوبیا، ماهی کنسرو یا ماهی قزل آلا با استخوان ها، شیر بادام و غلات غلیظ شده یا آب میوه.

ویتامین دی

بهبود شکستگی ها

این ویتامین باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد تا به شما در بهبودی شکستگی کمک کند. این ویتامین در خون کمک می کند کلسیم را مصرف کند ومواد معدنی را در استخوان های شما بسازد. هنگامی که نور خورشید به پوست شما برخورد می کند مقداری ویتامین D دریافت می کنید، بنابراین می تواند ایده خوبی باشد که هر روز مقدار کمی از وقت خود را در بیرون از منزل بگذرانید  15 دقیقه ممکن است برای یک فرد دارای پوست عادی کافی باشد. ویتامین D به طور طبیعی فقط در معدود مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ و ماهی های چرب یافت می شود، اما تولید کنندگان آن را به سایر غذاها مانند شیر یا آب پرتقال اضافه می کنند. بزرگسالان باید هر روز حداقل 600 IU ویتامین D مصرف کنند، و اگر بالای 70 سال دارید، حداقل 800 IU باید دریافت کنید. منابع خوب: شمشیر ماهی، ماهی قزل آلا، ساردین، جگر، شیر غلیظ یا ماست، زرده تخم مرغ و آب پرتقال غنی شده.

ویتامین سی

کلاژن پروتئینی است که یک ساختمان مهم برای استخوان است. ویتامین C به بدن شما در ساخت کلاژن کمک می کند، که به بهبودی استخوان کمک می کند. می توانید آن را از بسیاری از میوه ها و سبزیجات خوشمزه و تازه تهیه کنید. فرآورده های تاریخ قدیمی یا گرم می توانند مقداری از ویتامین C خود را از دست دهند، بنابراین به صورت تازه یا سرد مصرف کنید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص ارتوپدی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید