آیا برداشتن خال عوارض دارد؟

0
20,584
733830.jpeg alt_text
733830.jpeg caption

یکی از ضایعه های پوستی که می تواند جنبه های ظاهری صورت را تحت تاثیر قرار دهد خال می باشد. این خال ها ممکن است در اندازه مختلف یعنی به صورت جزئی تا گوشتی متغیر باشد. برخی از این خال ها تنها ظاهری آزار دهنده ممکن است داشته باشند، اما برخی دیگر نیازمند اقدامات درمانی جدی تری می باشند. در برخی از موارد احتمال سرطانی بودن این خال ها وجود دارد و در نهایت پزشکان توصیه به حذف آن ها می کنند. 

 

انواع خال

خال ها به دو دسته خوش خیم و یا سرطانی وجود دارند که بخش عمده ای از آن ها خوش خیم هستند مگر در موارد خاص که این ضایعه پوستی با علائم دیگری مانند تغییر در اندازه، رنگ، وجود درد و خونریزی و خارش همراه باشد.

 

آیا برداشتن خال درد دارد؟

برداشتن خال

 

بی حسی موضعی روشی است که معمولا برای انجام این گونه اقدامات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از برداشتن خال نیز احتمال کمی درد و سوزش وجود خواهد داشت که در چنین مواردی پزشکان برای کنترل درد و التهاب ناشی از آن داروهای ضد التهابی را ممکن است تجویز نمایند. خال های گوشتی بزرگتر ممکن است درد بیشتری نسبت به خال های ظریف تر داشته باشند.  علی رغم وجود درد و التهاب در ساعات اولیه برداشتن خال، در صورتی که درد و یا حالت ناراحت کننده آن هم چنان ادامه داشته باشد، نیازمند بررسی های پزشکی می باشد. 

 

آیا برداشتن خال خطرناک است؟

معمولا برداشتن خال عوارض چندانی را با خود به همراه ندارد. البته باید خاطر نشان کرد که همانند هر عمل جراحی، این روش نیز بدون عوارض نخواهد نبود و در مواردی هر چند نادر ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. خال های گوشتی با اندازه بزرگ ممکن است به کمک چاقو و برش حذف شوند در این صورت بخیه زده خواهند شد. برای پیشگیری از عفونت، این بخیه ها نیازمند مراقبت و رعایت اصول بهداشتی می باشند. البته این احتمال وجود دارد که پزشکان برای کنترل بروز عفونت، داروهای آنتی بیوتیکی تجویز نمایند. 

روش لیزر برای حذف خال 

روش لیزر برای حذف خال در برخی موارد ممکن است به چندین روز زمان نیاز داشته باشد. زمانی که موقعیت قرار گیری خال غیر قابل دسترس بوده و یا به صورت جزیی باشند روش لیزر گزینه مناسبی خواهد بود. البته در صورتی که ریشه خال نیازمند چندین جلسه درمانی باشد ممکن است به نواحی اطراف خال نیز آسیب رسانده و آن ها را ملتهب سازد. از طرفی اگر قصد بررسی خال به لحاظ سرطانی بودن می باشد، این روش نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد چرا که لیزر باعث از بین رفتن لایه به لایه خال و تخریب آن می گردد. 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید