خالهای قرمز یا آنژیوم های آلبالویی

0
4,025
314031.jpeg alt_text
314031.jpeg caption

خالهای قرمز یا آنژیوم های آلبالویی بر اثر تجمع و وجود عروق قرمز رنگ داخل آنها قرمز به نظر می رسند و در هر نقطه از پوست بدن می توانند ایجاد شود این خال ها آنژیوم های پیری هم گفته می شود. اغلب در سنین ۳۰ سال به بالا مشاهده می شود. پوستی قرمز قابل توجه نیستند مگر اینکه اندازه شکل یا رنگ شان تغییر کند اگر دچار خونریزی یا هر گونه تغییر در ظاهر شدند باید به پزشک مراجعه کنید. آنژیوم های قرمز ،کوچک گرد بیضوی و رنگ قرمزکمرنگ هستند. سایزشان از سر سوزن تا یک چهارم اینچ ممکن است  تغییر کند . علت اصلی این کارها ناشناخته هستند اما ممکن است فاکتور ژنتیک که افراد را مستعد ابتلا به این خال ها می کند نقش داشته باشند همچنین با بارداری تماس با مواد شیمیایی شرایط فیزیکی خاص و همچنین آب و هوا هم مرتبط هستند همچنین ارتباطی بین سن و وجود این خال های قرمز وجود دارد که در  انقلاب در سن ۳۰ سال به بالا دیده می‌شود و هر چه سن افزایش می یابد تعداد این خال ها هم افزایش پیدا میکند گفته شده حدود ۷۵ درصد افراد بالای ۷۵ سال دارای این خال ها می باشند اگر درباره ی درمان این نوع خال ها نگران هستید باید بدانید که نیاز به درمان ندارند مگر به خاطر زیبایی ظاهری. به غیر از مسائل زیبایی در صورتی که به به علت در معرض آسیب بودن دچار خونریزی بشوند بهتر است این خال ها برداشته شوند روش های مختلفی برای برداشتن این خال ها وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم

روش جراحی برای درمان خالهای قرمز

روش جراحی برای درمان آن شامل سوزاندن عروق با استفاده از الکترونیک  می‌باشد که یک روش رایج برای انجام این کار است. کرایوسرجری شامل فریز کردن آنژیوم ها با استفاده از نیتروژن مایع میباشند سرمای شدید باعث تخریب آن این روش به عنوان ساده ترین و سریعترین روش شناخته شده است.

 جراحی با استفاده از  لیزر

جراحی با استفاده از لیزر با لیزر متمرکز انجام می شود که گرمای کافی برای تخریب بافت را ایجاد می‌کند این روش سریع است و یک روش درمان بدون نیاز به بستری می باشد به این معنی که شما نیاز نخواهید داشت بعد از انجام این عمل جراحی در بیمارستان بستری شوید مثل اینکه چند عدد آنژیوم شما دارید ممکن است دو یا سه جلسه درمان با لیزر لازم باشد این جراحی ممکن است کمی باعث سوختگی پوست شود که طی ۱۰ روز از بین میرود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید