درد شکم در سمت چپ و پایین آن

0
1,563
214992.jpeg alt_text
214992.jpeg caption

بخش تحتانی و چپ شکم محل بخش انتهایی روده بزرگ می باشد و در بعضی از زنان تخمدان چپ نیز در این  ناحیه قرار دارد. درد خفیف و اغلب مشکلی در این ناحیه نمی باشند و ممکن است طی یک تا دو روز برطرف گردد. دردهایی که ناشی از تصادف یا جراحت هستند باید توسط پزشک حتماً بررسی و فرد ویزیت شود .در صورتی که احساس درد شدید یا احساس فشار در ناحیه قفسه سینه  دارید باید به پزشک مراجعه کنید.

درد شکم همراه با تب

در صورت وجود درد همراه با تب دردناک بودن شکم در لمس تورم شکم، دفع مدفوع خونی، تهوع و استفراغ پایدار، کاهش وزن غیر قابل توجیه، زردی پوست باید به پزشک مراجعه کنید.

شایع ترین علل درد در سمت پایین و چپ شکم

درد شکم در ناحیه پایین و سمت چپ

پیشنهاد مطالعه: فتق شکمی | درد شکم در سمت چپ و بالای آن

در این مطلب، به چند علت شایع درد در این ناحیه عنوان شده است:

شایع ترین علت درد در ناحیه پایین و چپ شکم، دیورتیکول ها  می باشند. دیورتیکول ها کیسه های کوچکی هستند که باعث فشار در یک بخش ضعیفه روده بزرگ می‌گردند، و اغلب در افراد بالای ۴۰ سال دیده می‌شود در صورتی که یکی از این کیسه ها پاره شود تورم و عفونت می‌تواند باعث التهاب دیورتیکول بگردد. در برخی موارد ممکن است اسهال یا یبوست هم علائمی از دیورتیکولیت باشند معمولاً تب، تهوع، استفراغ و درد شکم وجود دارد. در موارد خفیف بیماری اغلب افراد با استراحت تغییر رژیم غذایی و آنتی بیوتیک خوراکی بهبود می یابند گاهی اوقات افراد برای درمان باید جراحی شوند به خصوص اگر علائم شدید باشند یا اینکه عود کنند. سایر علل درد شکم در ناحیه پایین و سمت چپ شامل این موارد می باشند:

• تجمع گاز در شکم که می تواند باعث اوغ زدن نیز بگردد. این گاز معمولاً به علت بلع هوا بیش از اندازه، زیاد غذا خوردن، سیگار کشیدن، آدامس جویدن، اختلال سوء هاضمه ایجاد می شود.

• سوء هاضمه

• انواع فتق ها بخصوص فتق ناحیه مغبنی که با تورم در این ناحیه ایجاد می شود .

• سنگ های کلیوی نیز می توانند باعث بروز این نوع دردها بگردند.

• گاهی اوقات وجود زونا هم می تواند درد شکم را ایجاد کند.

• در زنان علائم درد شکم میتواند به علت دردهای دوران ماهیانه، اندومتریوز، کیست های تخمدان، پیچ خوردگی تخمدان، حاملگی نابجا ، عفونت التهابی لگن ایجاد شود.

• در مردان معمولا به علت فتق ناحیه مغبنی و پیچ خوردگی بیضه ممکن است ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: علت شکم درد در نیمه شب

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص داخلی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید