Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

عفونت مفصل و علل آن

316661.jpeg caption

عفونت مفصل و علل آن

التهاب عفونی مفصل از نوع باکتری یک عفونت جدی و دردناک می باشد. باکتری می تواند داخل مفصل برود و به سرعت باعث تخریب غضروف و استخوان شود. همچنین می تواند منجر به درد شدید، تورم، قرمزی و محدودیت حرکت مفصل بشود. معمولاً این نوع بیماری نیاز به درمان سریع و رسیدگی دارد؛ اگر درمان با تاخیر آغاز شود ممکن است آسیب دائمی در میزان حرکت مفصل ایجاد شود. حتی ممکن است فرد دچار شوک عفونی شود. باکتری می تواند از راه پوست چشمها گوشها دهان بینی و غشاهای مخاطی وارد مفصل بشود. برخی افراد بیشتر در احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی مفصل قرار دارند. معمولاً افرادی که خیلی جوان یا خیلی پیر هستند مبتلا می شوند.  برخی از عوامل خطرزا در این مطلب نام برده شده است:

سابقه قبلی جراحی مفصل یا داشتن مفصل مصنوعی

بیماری آرتریت روماتوئید و داروهای مصرفی آن

لوپوس، داروهای تزریقی، پسوریازیس، اگزما، پوست نازک یا زخم های روی پوست 

سیستم ایمنی ضعیف

  دیابت 

مصرف داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی

وجود نوع دیگری از عفونت در بدن مثل عفونت تنفسی 

رابطه جنسی محافظت نشده

سیگار کشیدن

علائم عمومی عفونت و التهاب ضد باکتریایی مفصل معمولاً به سرعت بروز پیدا می‌کنند از جمله تب بالا درد در مفصل تورم و قرمزی پوست گرم روی مفصل کاهش اشتها، خستگی، افزایش تعداد ضربان قلب، روشهای مختلفی برای تشخیص عفونت و التهاب مفصل وجود دارد. در ابتدا پزشک فرد را معاینه می کند شرح حال می گیرد و ممکن است درباره سابقه مسافرت، نوع  فعالیت‌های روزانه و همچنین محیط کاری فرد سوال کند .

 

 

 

انجام آزمایش خون برای پیدا کردن باکتری های خطرناک 

گرفتن عکس ساده مفصل برای بررسی مفصل و آسیب غضروف و نمونه گیری از مایع داخل مفصل برای تعیین نوع عفونت باکتریایی روشهای تشخیص اصلی می باشند. معمولاً پزشکان یک داروی چرک خشک کن یا همان آنتی بیوتیک را در ابتدا آغاز می‌کند سپس با توجه به جواب آزمایش ها ممکن است نوع دارو را تغییر دهد بسته به شدت علائم و وضعیت بیماری‌های زمینه‌ای فرد ممکن است داروی تزریقی یا خوراکی تجویز شود گاهی اوقات درمان ابتدا با داروی تزریقی به مدت چند روز آغاز و سپس با داروی خوراکی جایگزین می گردد.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص ارتوپدی ما نوبت بگیرید.

Rate this post