علل تورم کف پا و قوزک پا و راه های درمان

0
3,058
618966.jpeg alt_text
618966.jpeg caption

تورم کف پا و قوزک پا که به عنوان ادم محیطی هم شناخته شده اند به علت تجمع مایع در بخش های مختلف بدن ایجاد می شود. این تورم معمولاً دردناک نیست مگر اینکه به دنبال یک ضربه ایجاد شده باشد. تورم، اغلب در بخش‌های تحتانی بدن به علت جاذبه ایجاد میشود. تورم پا ساق و قوزک پا شایع‌ترین در افراد بزرگسال هستند تورم می تواند دو طرفه یا یک طرفه باشد. تورم به خودی خود خطرناک نیست اما باید علت ایجاد کننده آن مشخص شود و در خیلی از مواقع نیاز به درمان وجود دارد. شایع ترین علل بروز ادم اندام تحتانی این موارد هستند:

 داشتن اضافه وزن

توده اضافی بدن باعث کاهش جریان خون در بدن می‌شود و در نتیجه مایع در اندام تحتانی تجمع می یابد نشستن به مدت طولانی: هنگامی که عضلات بی حرکت هستند مایع به سمت قلب بر نمی گردد و احتباس آب و خون باعث بروز تورم در پا میشود . مصرف برخی داروها مثل استروئید، استروژن یا تستوسترون، ضد افسردگی ها برخی موارد علل جدیدتری هستند مثل بروز لخته خون آسیب یا عفونت به اندامها پریکاردیت، لنفادما پره اکلامپسی ،سیروز

روش های مختلف درمانی برای کاهش تورم اندام 

روش های مختلف درمانی برای کاهش تورم اندام تحتانی وجود دارد در خانه میتوانید خود را بالا نگه دارید و از آویزان نگه داشتن طولانی مدت آنها پرهیز کنید زمانی که ساق پاها به سمت بالا هستند جریان خون به سمت غرب برمی‌گردد می توانید زیر پای خود بالش قرار دهید سعی کنید حرکت داشته باشید و پاها را تکان دهید نمک کمتر مصرف کنید میزان مایعی که در پاهای تان جمع می شود کاهش پیدا کند وزن خود را در حد ایده آل نگه دارید می توانید از جوراب‌های مخصوص کاهش همه روم استفاده کنید حداقل هر یک ساعت یک بار چند دقیقه راه بروید به خصوص اگر شغل نشسته دارید و مدت زمان طولانی پشت میز هستید. اگر سابقه بیماری کلیوی کبدی یا قلبی دارید حتماً سریعتر به پزشک مراجعه کنید اگر محل تورم گرم و قرمز شده یا با لمس دردناک است باید پزشک شما را ویزیت کند. همچنین اگر باردار هستید و به طور ناگهانی دچار تورم شده اید باید به پزشک مراجعه کنید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید