Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

مراقبت از نیش حشرات

544430.jpeg caption

بیشتر واکنش ها به نیش حشرات و نیش خفیف است و باعث می شود کمی بیشتر از قرمزی، خارش، لک و تورم جزئی ایجاد شود. به ندرت، نیش حشرات مانند زنبور عسل، زنبور، مورچه آتشین یا عقرب می تواند منجر به واکنش های شدید شود. البته نیش برخی از حشرات در شب می تواند خواب آرام شبانه را برهم بزند و حتی عوارضی هم چون خارش صبحگاهی را به همراه داشته باشد.

 مراقبت از نیش حشرات

برای مراقبت از نیش حشرات یا نیش که باعث یک واکنش خفیف می شود:

در صورت این علائم با 115 تماس بگیرید

به دنبال گزش فرد  دچار کهیر ناگهانی، تورم در صورت ، مشکل در تنفس، سرگیجه یا غش شده است. یک واکنش آلرژیک جدی نسبت به نیش حشرات یا نیش قبلاً داشته است. نیش حشرات و نیش در کودکان خردسال ممکن است دردناک، ترسناک یا تحریک کننده باشد، اما بندرت موجب نگرانی می شوند مگر اینکه فرزند شما واکنش آلرژیک داشته باشد.

این اقدامات را بلافاصله در انتظار کمک پزشکی انجام دهید:

 

در این شرایط  با پزشک تماس بگیرید:

کودک شما در نزدیکی دهان نیش زده  شده است. به نظر می رسد که این منطقه بزرگتر یا قرمزتر شده و یا در حال متورم شدن است که نشانه های عفونت است.

این اقدامات را  برای کودکان انجام دهید:

1. نیش را در بیاورید (برای نیش زنبور عسل)

زنبور عسل وزنبور زرد تنها حشره هایی هستند که یک نیش را در پوست باقی می گذارند. منطقه را با استفاده از ناخن یا کارت اعتباری خراش دهید تا آن را بردارید. نیشرا با انگشتان یا موچین فشار ندهید چون می تواند زهر بیشتری را تزریق کند.

2. منطقه را تمیز کنید

جای نیش را با صابون و آب ملایم بشویید.

3. علائم را درمان کنید

جواهرات تنگ را از ناحیه نیش جدا کنید چون اگر متورم شود به سختی می توان آنها را در آورد. منطقه را به مدت 10 دقیقه سرد کنید و 10 دقیقه کمپرس سرد را بردلرید. سپس دوباره این کار را تکرار کنید. اگر نیش روی بازو یا پا بود ، اندام را بالا نگهدارید. تسکین دهنده درد که برای نوزادان یا کودکان تهیه شده است، از جمله استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil)، می توانند کمک کنند.  آنتی هیستامین تهیه شده برای کودکان ممکن است به کاهش تورم و خارش کمک کند. می توان به صورت خوراکی  مصرف کرد یا موضعی در محل نیش قرار داد. قبل از استفاده از آنتی هیستامین در نوزادان یا کودکان نوپا، با متخصص اطفال تماس بگیرید. مخلوط جوش شیرین و آب یا لوسیون کالامین را برای درمان خارش  بر محل نیش بمالید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص نوبت بگیرید.

 

Rate this post